O noua sarbatoare
Baptista
De Curtis Pugh
Ca observator
de multi ani al Baptistilor
in general si al Baptistilor romani in particular, in
ultimii ani, observ ca Baptistii moderni intentioneaza sa tina sfintele sarbatori
fie a Bisericii Romano-Catolice, fie a celei Ortodoxe
Romane. Stiind din istorie ca datele acestor sarbatori si poruncile de a le tine au venit fie de la
papii romani, fie de la patriarhii romani, mi se pare putin
ciudat ca Baptistii vor sa se supuna
papei sau patriarhilor in aceste lucruri. Este o ingrijorare
speciala, fiindca Pavel a scris in Romani 6:16, „Nu stiti ca,
daca va dati
robi cuiva, ca sa-l ascultati, sunteti robii aceluia
de care ascultati…?” Dar presupun ca
principiul lui Pavel, afirmat in acest verset poate fi considerat de Baptistii moderni ca fiind irelevant societatii
de astazi. Baptistii nu
sunt robii papilor sau patriarhilor numai fiindca ii
asculta. Evident, Pavel trebuie sa fi gresit.
Charles Haddon Spurgeon a spus cu privire la sfanta
sarbatoare a nasterii lui
Cristos: „Domnul meu nu mi-a spus sa o tin.” Bineinteles, acelasi lucru poate
fi spus despre toate sfintele sarbatori populare in
timpurile noastre. Dar se pare ca Baptistii moderni
nu mai sunt „oameni ai Cartii”, care pretind un „asa vorbeste Domnul” pentru tot
ceea ce cred si practica. Suntem acum calificati
pentru a decide noi insine ceea ce place Domnului.
Astfel, suntem liberi sa alegem pentru noi si pentru bisericile noastre ce sarbatori sfinte vom celebra, si in ce fel. De vrem sa ne
amintim de Sfanta Veronica (sau sa fi fost Maria Magdalena?) stand cu cosul ei de
oua insangerate la piciorul crucii, Domnul nu a
interzis aceasta! Putem avea oua vopsite in bisericile noastre Baptiste!
Dumnezeu nu a spus nimic impotriva si, deci, trebuie
ca noi suntem liberi sa facem ce dorim in aceasta privinta.
Corect? Sunt o multime de alte lucruri pe care le
putem face, pe care Domnul nu le-a interzis!
Personal, cred
ca daca noi, Baptistii, avem de gand
sa tinem sfintele sarbatori
Catolice si Ortodoxe, nu ar trebui sa umblam cu jumatati
de masura. Ar trebui sa urmam toate practicile
acestor marete biserici si ale membrilor lor. Pana la
urma, bisericile Catolice si Ortodoxe au sfintit multe
obiceiuri pagane, facandu-le
acceptabile inaintea lui Dumnezeu si placute celor care iau parte in ele. Da-i drumul!
Ce mai conteaza ca Pavel a scris Bisericilor din Galatia exprimandu-si ingrijorarea pentru ele, gandindu-se
ca poate ei nu sunt cu adevarat mantuiti,
fiindca a spus: „Voi paziti
zile, luni, vremi si ani” (Gal. 4:10). Pana la urma, noi traim
in timpuri mai moderne, trebuind sa ne adaptam contextului si culturii romanesti pentru a fi acceptati
de poporul in mijlocul caruia traim.
A fi acceptati de Dumnezeu nu mai este neaparat intaia noastra preocupare, daca aceasta ne impiedica
a castiga suflete si a aduce noi membri bisericilor
noastre Baptiste! Trebuie sa avem un evanghelism de succes!
Dar, cu toate
acestea, am o sugestie pozitiva. De ce sa nu adunam intreaga
sfanta ierarhie Baptista romana la o adunare de sarbatoare unde sa se hotarasca tinerea
unei noi si distinctive sfinte sarbatori Baptiste? Cand Baptistii romani vor tine
aceasta noua sarbatoare, atunci, cel putin, vor fi robii sfintei ierarhii Baptiste romane, si nu
papilor si patriarhilor, dupa cum a afirmat Pavel in
Romani 6:16.
Din moment ce parintii nostri Baptisti nu s-au gandit niciodata sa tina vreuna din aceste sfinte sarbatori populare si i-a lasat
pe Catolici si pe Ortodocsi sa pastreze
aceste zile speciale pentru ei insisi, trebuie sa gasim o sarbatoare care sa fie in
mod distinctiv Baptista – una pe care o putem revendica a fi a noastra. Permite-mi sa sugerez ca noi, Baptistii,
sa incepem sa sarbatorim
Circumcizia lui Isus. Am putea numi aceasta zi „SFANTA SARBATOARE A TAIERII IMPREJUR
A SFANTULUI PRUNC, ISUS”.
Celebrarea ar
urma, bineinteles, sfintei sarbatori
a nasterii Domnului, si ar fi un adaos la aroma
festiva a acelei perioade. O putem avea la opt zile dupa
ce tinem sarbatoarea nasterii Domnului, extinzand,
astfel, lungimea acelei sfinte perioade. Astfel, am putea avea mai multe zile si
seri de servicii speciale la biserica, avand o colecta
la fiecare serviciu, bineinteles. Ca simbol al acestei
sfinte sarbatori, toate bisericile Baptiste ar trebui
sa ofere un mic briceag fiecarui baiat
care participa la servicii in acea zi. Cumparate in
cantitate suficienta, aceste bricege pot avea pe prasele
tiparite mesaje ca „What Would Jesus Do?”, „Zambeste, Dumnezeu te iubeste!”,
„Alege Viata!” sau alte asemenea slogane. Sau poate ar putea avea o cruce, ca
blazon in memoria lui Tamuz. Astfel, baietii si-ar aduce aminte de sarbatoarea
la care au participat. O alta idee ar fi sa se marcheze data pe prasele. Astfel, ar putea apare colectionari
ai intregii serii care ar putea deveni valoroasa mai tarziu. Ia gandeste-te: oameni
din toata Romania, si poate din toata lumea, ar colectiona bricege Baptiste! Aceasta ar aduce o mare cinste
bisericilor Baptiste romanesti si o mare slava
Domnului Isus Cristos!
In acest fel, Baptistii romani ar putea avea sarbatoarea
lor proprie – nu una deja luata de Catolici sau Ortodocsi!
Baptistii romani ar fi astfel originali! Hai s-o
facem!
Este posibil ca
astfel de sarcasm sa ii determine pe oameni sa gandeasca
si reflecteze la ceea ce fac?
Este permisa
copierea si distribuirea acestui articol.