12 obstacole de netrecut
pentru susţinătorii
Bisericii universale invizibile
De Curtis Pugh
1. O
biserică invizibilă universală sfidează definiţia
greacă a cuvântului biserică. Prin definiţia cuvântului grec
folosit,o biserică (ecclesia) trebuie să fie o adunare (congregaţie)
organizată de persoane, având scopuri şi conducători comuni.
Acesta este sensul uzanţei din Noul Testament, din Septuaginta şi din
scrierile seculare. Nu poate exista adunare care nu se adună.
2. Definirea
conceptului de biserică universală invizibilă este bazată
pe o exegeză greşită. A inventa o a doua definiţie a
cuvântului biserică (sau a oricărui alt cuvânt) pentru a se potrivi
unor noţiuni doctrinare preconcepute nu reprezintă o exegeză
biblică sănătoasă. O astfel de practică permite
predicarea oricărei doctrine susţinând pur şi simplu că un
cuvânt are un anumit sens într-un context şi cu totul alt sens în alt
context. Dacă „ecclesia” înseamnă o adunare întrunită, organizată
de persoane chemate de la treburile zilnice, presupunerea că Pavel sau
Cristos au folosit cuvântul cu alt sens este nesigură, dacă Pavel sau
Cristos nu au explicat un astfel de sens nou, ceea ce nu a făcut nici unul
dintre ei. Prejudecata personală nu reprezintă nici o justificare
pentru a afirma că există o a doua definiţie a cuvântului „ecclesia”.
3. Cincizecimea
nu este niciunde afirmată sau sugerată ca fiind data la care ar luat
fiinţă vreo biserică. Teoreticieni ai bisericii universale învaţă
adesea că biserica s-a născut
4. Ziua
Cincizecimii nu a fost sfârşitul Legii. Vechiul Testament nu s-a încheiat
5. O
biserică invizibilă necesită mai mult de un botez. Ioan a
profeţit că Isus va boteza cu Duhul Sfânt. Cristos trebuia să
fie administratorul, iar Duhul Sfânt era elementul în care credincioşii vor
fi fost afundaţi. Încercarea fabricării unui „botez” prin care Duhul Sfânt botează pe cineva
în trupul mistic al lui Cristos [?], L-ar face pe Duhul Sfânt administratorul
şi acest „trup mistic” elementul în care credinciosul ar fi afundat, un
lucru cu totul diferit. O biserică invizibilă cere un „botez”
invizibil. Biblia învaţă doar un (singur fel de) botez (Efeseni 4:5).
Ce să fie, botezul real, în apă, după modelul bisericii Noului
Testament sau botezul Protestant al Duhului?
6. Biserica
universală invizibilă a fost popularizată de Martin Luther.
Doctrina unei „biserici universale invizibile” a fost popularizată de
Martin Luther, la peste 1450 de ani după Cristos. (A făcut aceasta pentru
a contracara învăţătura „bisericii universale VIZIBILE” a
bisericii Romane, din care tocmai fusese excomunicat. Din moment ce a fost
izgonit din „biserica universală VIZIBILĂ, el a trebuit să
vină cu vreo biserică în care să fie membru, pentru a nu
părea începea el însuşi o biserică proprie – ceea ce de fapt
chiar făcea.).
7. O biserică născută
8. O
biserică începută
9. O
biserică ce a luat fiinţă
10. O biserică
născută
11. O
biserică invizibilă trebuie să fie o biserică coruptă.
Biserica lui Cristos este înfăţişată drept „mireasa” Lui.
Pavel a spus despre o biserică „locală”( singurul fel de
biserică menţionat în Noul Testament) „...V-am logodit cu un
bărbat ca să vă înfăţişez înaintea lui Cristos ca
pe o fecioară curată”(II Cor. 11:2). Curăţia, slujirea cu
dragoste şi credincioşia sunt însemne ale unei asemenea biserici. O
biserică universală nu poate fi pură pentru că toţi
cei răscumpăraţi sunt membri într-o astfel de biserică,
chiar şi o persoană exclusă din biserici [locale] pentru
idolatrie, imoralitate etc. Cum poate o mireasă (biserică) curată
să fie alcătuită din membri excluşi din biserici? Biserica
Catolică este înfăţişată în Apocalipsa 17 şi 18
ca o femeie grosolan de imorală care are fiice la fel ca ea. O biserică
universală invizibilă trebuie în mod necesar să includă
persoane care fac parte din Curvă şi/sau din fiicele sale
prostituate. Cum poate o mireasă curată să fie
alcătuită dintr-o prostituată necurată?
12. O
biserică invizibilă nu poate face nimic. Ce face oare o biserică
invizibilă? Nu se poate aduna. Nu se adună niciodată pentru
părtăşie sau închinare. Nu poate trimite niciun misionar. Nu
poate ordina un predicator. Nu poate ordina un diacon. Nu poate boteza
convertiţi. Nu poate exclude un membru sau disciplina membri în nici un
fel. Nu poate primi zeciuieli sau daruri de bună voie. Nu poate lua Cina
Domnului. Nu se poate pune de acord asupra doctrinei, nici măcar nu poate
susţine cele mai de bază adevăruri ale Creştinismului. Nu
poate face nici unul dintre lucrurile ce le-au făcut bisericile din Noul
Testament. Nu poate face nimic.
Sigur că
orice persoană ce s-a pocăit cu adevărat şi crede în
Cristos este mântuită şi în siguranţă. Toţi aleşii
lui Dumnezeu vor fi într-o zi cu El în Cer. Mântuirea nu are nici o
legătură cu membralitatea într-o biserică. O biserică este
un „trup” alcătuit pentru slujire şi „este stâlpul şi temelia
adevărului” (1 Tim. 3:15). Eşti tu membru într-una dintre bisericile
lui Cristos unde Îl poţi sluji într-un mod plăcut Lui?